måndag 28 april 2008

Ondskan igen - och alltid en man med många kvinnor

Jag kan knappast ta in nyheten från Österrike. En sinnesjuk man som hållit sin dotter fast i källaren i 24 år och våldtagit henne om och om - hon har fått sju barn med pappan, varav ett dog. Samtidigt lever han med frun och sina andra barn, samt barnbarn...som han lyckats dupera alla han hittat efter dottern som "rymt".

Jag kom till Sverige 24 år sedan - det är en livstid. Det är hur länge som helst. Så länge har hon suttit fast i helveteshålan. Har hon fött sina barn också själv där i källarhålan? Hennes son är 18 - jag har en 18 årig son. Min son har varit i 23 länder, spelar golf, tar studenten nu i juni och talar tre språk flytande. Hennes son har aldrig varit ute - utomhus, i solen, och träffat någon annan än mamman och sina syskon.

24 år sedan fanns en mycket populär österrikisk sångare Falco. Han är död nu. Men då hade han en superhit om Jeannie - som var en flicka som kidnappades, låten baseras på sann historia. Den känns så kusligt aktuell idag. (Falco)

Jag är mållös - denna ondska och fångenskap är något som inte går att fatta. I en liten by i Österrike. Nu får det inte komma en enda berättelse till från Österrike angående galna män; Hitler, Heider, Nataschafallet, (Freud också) - och nu Onskan själv. Annars börjar man undra. Vad är det fel med folk? Jag fattar inte hur man kan göra så här. Jag fattar inte. Han gubben måste vara son till Mengele eller något när man gör så mot sin egen familj.

Och som om inte detta var nog så har det ju uppdagats en sekt i Texas där en galen sektledare har haft hundratals fruar och barn - i en total incestkaos. Hur är det möjligt att sådant växer fram och får förekomma utan att någon reagear? Och det är alltid en galen gubbe som utövar polygami. Det är aldrig tvärtom - en galen kvinna som skulle ha många män.