onsdag 10 juni 2009

Jag är sååå seeeg

Väderomslaget is killing me. Jag är såååå seg. Kör fel, tankarna fladdrar och är bara trött, trött, trött. Nu är det många som är trötta och t o m sjuka, och om jag känner efter så har jag nog lite ont i halsen också. Hrrmmm.

Jag är rätt shockad över att 16-åringar dödat sin kamrat vid terminslutet i Enskede. Det är någon skruvad svartsjukedrama där en tjej fått en killkompis utföra ett mord på en annan tjej! Skolan borde kanske lära ut lite mindre sexualundervisning och lite mer samlevnads- och kärleksundervisning. Alla tonåringar får sina hjärtan brustna någon gång - det hör till i processen av att växa upp och bli vuxen. Men då ska man inte döda andra eller än mindre ta livet av sig själv. Inte ens skära sig. Kan någon lära alla deppiga ungdomar att hjärtaåsmärta går över. De har ju ingen tidsuppfattning och lever bara här och nu. Då kan de inte föreställa sig att saker och ting kan vara annorlunda redan efter en sommar. En månad, faktiskt.

Idag borde jag åka till Debaser i Malmö till Business & Pleasure. Linda Skugge kommer bland andra. Men jag är sååå trött. Få se om jag orkar...