tisdag 30 juni 2009

Heta vindar i Almedalen

Det är tropiska vindar som blåser över Gotland. Det känns lite overkligt...







Jag har hunnit mingla på Briggen Tre Kronor och träffa deras fantastiska kommunikationschef Rebecka Krus, sedan har jag träffat folk från rederibranschen och därefter bytte jag några ord med Svensk Handels Dag Klackenberg. Rolf van den Brink kom längs gatan och fick så klart sin vattenflaska också i värmen, och Staffan Dopping berättade om min förra hemkommun som han gjorde ett varumärkesarbete för. I kön till Eftersnack trängdes jag mellan John Krispinsson och DN:s Hanne Kjöller och överhörde följande replikbyte: "Jag har badat idag." "Va! Var kan man bada här...??" "I havet." "Ahaa, just det, såklart...".

Våra kranvatten-flaskor (Sydvatten) gick åt - här finska europarlamentariker Heidi Hautala som konstaterar att "mä oon suomessakin tykännyt tästä aloitteesta hirveästi"...:-D


Rick Falkvinge (PP) tog emot vår plastflaska för kranvatten = miljövänligt att inte frakta vatten, utan dricka det befintliga som är helt ok i Norden. Han höll med.


Jan Björklund lanserar nya idéer för att bekämpa ungdomsarbetslösheten, modell Danmark. Det är bara att applodera.
Olle Schmidt (MEP) pratar om Östersjöstrategin som initierades 2005 av finska nuvarande utrikesminister Stubb i en EU-rapport.
Polisfacket-Karlsson och åklagarmyndighetens Sven-Erik Alhem diskuterar och jag hör ordet "integritet" flera gånger när jag passerar.
Almedalsparken.
Eftersnack med Adaktusson och Ohly som fick sedan rockenrollfrissa med hårvax.
Malmös stadsman Ilmar Reepalu (som vill läsa min bok!) firar sin miljöchef som lyft Malmö till Sveriges tredje bästa miljökommun, delad plats med Sundsvall. Helsinborg är bäst och Stockholm tvåa.


Mikael "Prinsen" Trolin är numera aktiv i Haninge och Dalarö för FP och har även gjort en liten sommarvals; Dalarövalsen! Här med VD Lars Wirtén från Wirtén PR & Kommunikation.Briggen Tre Kronor i kvällsolen.


PR handlar om uppmärksamhet, och med dessa tröjor får man uppmärksamhet. Notera mammas äkta 60-tals pärlor i bärnsten.