torsdag 5 februari 2009

Vi har det bästa försäkringsbolaget, Länsförsäkringar!

Detta blogg är inte sponsrat bara så ni vet.

Vi har Länsförsäkringar som vårt försäkringsbolag + bank. De har varit alltid jättebra att göra med. Bra villkor får vi, och lägre huslånsräntor, mitt jobb har mina pensionsförsäkringar där och det är utmärkta villkor.

Den där laptopen som dog sakta inför mina ögon någon vecka sedan, den som fick ett dusch dricka på sig, ni vet. Jag annmälde äntligen förra veckan efter att ha hittat garantisedeln skadan via nätet till Länsförsäkringar. Ett mycket enkelt förfarande i klarspråk på nätet. Redan nästa dag ringde en trevlig dam på morgonen och undrade bara över mina bilder och texter - jag hade skrivit att jobbmaterial hade förstörts, och inte tänkte på att det var gamla jobb. Hon undrade om detta var min jobbdator. "Nej, nej nej" svarade jag lite ängsligt och tänkte att nu blir det någon tolkningsfejd här...men hon tackade för sig och nu, jag tror fem dagar senare damp min ersättning i ett brev hem. Det var värdet minus självrisken - precis som jag anmält det hela. Vilket smidigt och trevligt bolag, kunden verkar verkligen vara den viktigaste för dem. Tusen tack Länsförsäkringar! Nu kan jag skaffa mig en ny dator och skriva nya böcker!