onsdag 25 februari 2009

2020

Sydsvenskan har en blandning av tävling och reklam på gång - man ska skriva med tusen tecken vad man gör 2020. Och skicka en bild av sig som de kan sedan manipulera med elva års rynkor. Jag vill inte delta för jag är inte intresserad av fler rynkor. Men här är i a f mitt lilla bidrag om 2020.

Falsterbo och Skanör är flyttade inåt landet efter en stort och omfattande aktion för att rädda undan dem från den stigande havsnivån. Vi kan dock glädjas åt att den lyckade musselsatsningen för att rena havsvattnet har fungerat och skapat samtidigt en ny näring – malmömusslor. Vi bor kvar i vår villa och planerar yngsta sonens studentfest vid sidan av att jag driver mitt musselföretag. Jag skulle ha önskat att de stora barnen hälsade på oftare men efter att Kastrup lades ned i samband med flygtrafikens kollaps har resor från andra länder blivit krångligare och dyrare. Men det varma klimatet kompenserar en del och vi kan odla fler skördar varje år. Makens vinodling på Österlen går riktigt bra och vår vita äppelvin har blivit en succé till musslorna. Ibland tittar jag pappersbilder med snö för att de inte ska glömma hur vintrarna var. Däremot finns inga digitala bilder kvar sedan alla system har ändrats flera gånger om.