fredag 27 februari 2009

Slö dag hemma

Idag är jag ledig. Skönt att kunna fixa saker och springa på ärenden en fredagsförmiddag. Lillkillen är också hemma, för han hostar. Men oroa er inte - jag vabbar inte, utan låter min lediga planerade dag ändå vara en ledig dag. Härom dagen kom vi på här hemma att vård av sjukt barn heter VAB och blir "vabba". Många har faktiskt sjuka hundar också hemma och måste ta ledigt. Det måste då heta "vovva" = vård av sjuk vovve.

Fick ett spännande telefonsamtal idag. Vi får se om jag ska iväg till Finland i september för att föreläsa om min bok. Ni vet boken, som finns i två versioner för den ska komma ut i slutet av året till handeln, men är nu en bokklubbsbok. Men som ingen tycks kunna köpa när de vill läsa den :-(

Nu ska jag iväg och vårda min hud - psoriasis kräver ljusbehandlingar. Vi är många som lider av denna folksjukdom. Utöver att det blir fult och klåda så sätter den ju sig även på lederna och man blir som reumatiker utan vård. Men samtidigt brukar min psori larma mig när det är för mycket stress. Vilket är bra. Så jag är kompis med min psori...