fredag 20 februari 2009

Äntligen fredag!

Idag var en skön dag. Jag jobbade hemifrån först, sedan hade jag möten i Malmö och därefter kom åttaåringen hem. Jag lovar att det är jättesmart att skicka barn iväg några dagar - de uppskattar verkligen hemmet och föräldrarna när de kommer tillbaka!

Ikväll simmade jag på Högevallsbadet 1000 m på 37 minuter. Det var dock ganska många där och fick åka slalom mellan andra simmare. Skönt att avsluta veckan med simning och bastu. Nu väntar vi på vänner och snart ska jag koka blåmusslor till middag.

Såg att den där medeldjupa DeepEd som kallar sig "legendarisk bloggare" (!) på NewsKill idag har bloggat om hur Sverige är världens modernaste land och därför kunde Pirate Bay hända här. Killen lever tydligen på 1900 -talet...vem pratar om modernismen ännu som ett värde? Det är väl ett hållbart samhälle som alla strävar efter. Att hylla teknikutvecklingen och modernismen idag känns fossilt. Och lite unket och mögligt patriotiskt är det också att vifta med den svenska flaggan och hurra att "vi är bäst i världen".

Och tävlingen, den hette? ...ja...pirat-VM? Vilka är de andra lagen då?
- Somalia och Sudan?