onsdag 14 maj 2008

Tråkiga bloggar

Jag tror jag slutar läsa Linda Skugges blogg. Den är inte lika rolig och vass som innan. Jag tror att hon måste hålla igen och bli lagom - mainstream - på grund av att hennes blogg ligger hos Amelia och nu ska hon ju skriva krönikor på SVD också. Det är förlåtet - man vill ju ha jobb och månadslön - men det är tråkigt för oss läsare.

Jag slutar även läsa PM och Leo (och Karin) - ex Expressengrabbarna - för deras blogg är så intern. Den är liksom inte allmängiltig utan det är deras lilla medieankdamm på Söder. Gäsp. Och ska man skapa konflikt (enligt bra dramaturgi som ger läsare) då kan man inte vara lagom. Det blir bara gnäll. Schulmans kan vara hur mycket som helt Stureplangruppens produkter men de kan skapa konflikter som folk vill läsa om.

Och slutligen slutar jag läsa Merit Wager - det är så mycket migrationsverket hela tiden att det blir tjatigt.

Har någon tips om roliga och breda bloggar som man kan läsa?