tisdag 20 maj 2008

SAS suger

Att jag aldrig lär mig. Det är jämt problem med SAS och särskilt på Arlanda. Varför kan jag inte komma ihåg det?! Det är Malmöaviation, Sterling och de andra som gäller - flyger i tid, billigt och bra, och vissa har även servering.








Nu sitter jag och väntar på att mitt plan ska gå 08.05. Jag var bokad på 06.45 men av någon anledning var det inställt. "Nåt tekniskt" - fick jag svaret när jag frågade. Men hör och häpna - även planet till Göteborg var inställt samtidigt! Var det "nåt tekniskt" där också? Eller bara en organisation på väg att kollapsa?

Jag hade hunnit till 06.05 planet - där det fanns plats - men "nix, du har bagage" blev svaret. Man kunde inte anstränga sig lite för att få in folk - som är bokade via resebyrå och flyger i tjänst. Så SLÖTT. Nu måste jag komma ihåg när jag flyger igen att välja rätt flygbolag / flygplats. Så det inte blir "nåt tekniskt" som strular för viktiga jobbmöten.