lördag 4 oktober 2008

Att bli svensson

Idag har vårt nya hus blivit inspekterat och verkar ok. Det är tur att amerikanska presidentvalet sker innan vi skriver på lånepapper - förmodligen lugnar sig marknade när de får en signal på vilket håll utvecklingen ska gå. Det är detta fladdrande hit och dit som är det värsta för marknaden. Tror jag. Hoppas jag.

Annars har dagen präglats av att vi har letat efter Kristoffers jackor. Varje gång han går ut lämnar han en jacka någonstans. Jag hämtade i fredag fem munkjackor från skolan...i en plastsäck "hittade plagg" som skulle just till tippen. Leriga var de också. Där fanns också två par av hans regnbyxor. Min son skulle nog helst gå naken hela tiden om han fick välja. Eller i shorts.

Idag var TV2 från Danmark i Jakri. De ville intervjua maken:
- Be min fru istället, svarade han.

Sagt och gjort. De fick komma in till oss och filma också mitt i kaoset - har inte städat på länge. Men det handlade ju om att bo här. Nu ska vi ju flytta så det gör inget att folk vet hur vi bor. Det ska bli spännande se inslaget i sjunyheterna. Jag länkar sen om det ligger ute på webben.

Dagens Medias Rolf van den Brink har börjat blogga. Lägger till i länkarna. Han är kul och en frisk fläkt i medieankdammet. För övrigt firar vi hemma detta. Och ska snart hyra en film som vi kollar på efter Svensson Svensson. Konstaterade med min grävarkompis AF igår att 15 år sedan pratade vi om hennes krigsjournalistik från Bosnien kontra mina erfarenheter från flyktingar, sedan grävde vi ihop om IB och Enfopol, och under årens lopp har vi gjort massor av spännande saker. Bl a åkt till Tyskland tillsammans med en baby på 6 månader (han som slarvar bort sina jackor numera), och vi har även kört runt Italien som värsta Thelma och Louise. Sedan gick hon in i PR och mediecoaching och jag blev informatör. Vi pratade om medieträning två år sedan. Ett år sedan snackade vi om att köpa fastigheter och barn har vi ju alltid pratat om för jag har haft dem hela mitt vuxna liv. Gissa vad vi pratade om på vår lunchdate igår: recept!

Vi bytte helt enkelt tips om hur man kan skaffa rysk craime fraische (smetana) i Sverige och hur man kan frysa den och hur man kan använda den!

Snacka om hur svensson man blivit. And we just love it.