tisdag 2 juni 2009

Synsk?

Jag har sett flera drömmar om bloggdrevet redan innan det hände. Innan jag fattade vad det kunde ens vara. De som vill mig illa är ständigt svarta amerikanska "vans" och de skjuter mig i halsen = tystar mig. Den mest spektakulära drömmen var när jag såg redan ett år innan hela händelsen hösten 2007 en dröm som jag då hade svårt att tyda: att jag skrev ett mejl och sedan efteråt gick jag ut och såg på löpsedlarna att jag hade blivit förrädare och gått över till den syriska sidan (!). Jag försökte förtvivlat förklara alla att detta är inte sant, men hade det stått på löpsedlar så trodde ju folk på det. Syrien??! Jag har aldrig varit där, aldrig känt något därifrån, har ingen koppling till mellanöstern...varifrån kom Syrien? Den som skriver manus för våra drömmar har humor.

Det var så klart bloggdrevet. Löpsedlarna var bloggen och Sydsvenskan + Medievärlden och Syrien var "hot mot demokratin". Jag har ärligt talat varit skakad över detta, även mina nära har känt till det för jag berättade om drömmen då det hände, även skrev ned den i en liten bok. Därefter har jag sett en del drömmar, många handlar om barn som blir utnyttjade av gräsliga medelåldersmän, flyg som jag springer till, väskor och plånböcker som kommer bort för att sedan hittas, och så alla de svarta bilarna som jagar mig och folk som skjuter på mig. Jag vet aldrig vilka de är och det är lite jobbigt.

Häromnatten hade jag en dröm där jag kallades bara för Parikka. Jag såg en rubrik i Dagens Media (tror jag det var) om att "Återkallar avslut, P befäster ställningskriget". Läskigt även om det lutar mot att jag måste ta massa debatter.

Hur som helst, nu finns detta dokumenterat här 090602 och skulle det nu bli såhär så kan jag ju definitivt säga att jag är drömsk. Å andra sidan har jag faktiskt klagat uppåt till himmelen några gånger över att jag har inte särskilt mycket nytta av dessa drömmar som inte visar exakt vem som är vem och gör vad - för nu blir jag bara orolig och rädd. Jag skulle också vilja veta varför jag ser ibland dessa drömmar eftersom jag kan inte se att jag är i en position i livet där man kan på något sätt påverka framtiden. Det är liksom att få på förhand veta att man inte vinner på trisslotten som man skrapar på. Inte så kul.

Så Gud, om du hör mig - då vore det bra om jag fick drömmar som jag fattar lite bättre, textat eller något. Och när vi ändå är på gång, varför kan du inte göra något åt alla problem med barn som blir utnyttjade av pedofiler på nätet och alla som vill exploatera andra människors värde för ekonomisk vinning eller för sin egen snabba njutning. Jag är säker på Gud, att du gör så mycket bättre jobb och hämnas orättvisorna så mycket effektivare. Det tar ju sån tid för mig att tyda drömmarna och när jag väl fattat meningen så finns det inget jag kan göra. Bara gilla läget. Det är inte särskilt rationellt - om det inte är så att jag måste lära mig något. Om det inte är så att jag måste öva mig i något...får väl ta tag i alla övningar från Coelhos Pilgrimsresa.