Kalvin Kleins nya reklam är en vågad gruppsexantydning med massa tonåringar. Notera att det är tre killar och en tjej.
Fjortisar - eller ens 17-åringar - är inte mogna för att testa allt. Deras själ och hjärna har helt enkelt utvecklats i kapp med hormonerna. Jag har ett problem med att man har en bild med en ung tjej tre grabbar. De som hävdar att en tonårstjej vet vad hon vill när det gäller sex har inte varit tonårstjej. Då är man vilsen, har enorm bekräftelsebehov, och vågar inte säga nej när det gäller snygga självsäkra killar. Detta utnyttjas i reklamen. Det är inte sexet som är det jobbiga, utan tjejens utsatthet.
En tonårstjej är ytterst obekväm med sitt utseende. Tjejer drar in magen hela tiden, och skulle inte drömma om att visa sig nakna mitt på dagen - nyktra - inför tre killar. Det finns bara i killarnas våta drömmar. Tjejer mår illa, bantar, sminkar sig, blir spegelberoende, insjuknar i ätstörningar, hetstränar, shoppar och plåtar sig i all oändlighet för att de ska forma sitt utseende - som de är inte nöjda med i den åldern. Dessutom handlar det om stora känslor - kärlek - man vill vara utvald av den som man älskar. Ingen tjej vill vara en leksak och när de används som leksaker mår de mycket illa. Så den här bilden finns inte om man känner till hur tonårstjejer funkar.
Jag länkar inte för jag vill inte bidra till nättrafik till deras sajt.