onsdag 25 mars 2009

Open office inte så öppen

Jag har använt Open Office Word i den här datorn - alltså denna som jag skriver med, som ni inte kan se nu. Men det går ju inte spara i någon hittills av civilisationen känt format - och hela dagen har jag kämpat med att få ut texter från min PC till en Mac på jobbet. Det blev ibland grekiska, ibland något annat. Slutade med att få skriva om det mesta. Fördelen är förstås att jag lärde mig innehållet i texten noga.

Idag var det annars våffeldagen och vi har faktiskt fått våfflor hos snälla Birgit och Sven. Med hjortronsylt! Tusen tack, gott var det.

Nu packar vi inför infernalisk torsdag imorgon, då vi jobbar hela dagen, ska komma ihåg tusen saker och sedan reser vi iväg till Alperna över helgen :-)

Så jag stänger butiken här för weekend och återkommer med en snörapport på måndagen om inga ben är brutna förstås.