lördag 20 september 2008

DL närmar sig - här hinns det ingenting

Jobbar frentiskt med min bok - DL närmar sig. Tur att jag har en sådan klok, stilig, varm och kärleksfull make att han tar över hela marktjänsten när jag sitter all min fria tid i pyjamas och hackar på datorn så det har blivit hål i vissa tangenter. (Jag har långa naglar). F ö har det varit en hektisk vecka på jobbet på grund av sjudomsdecimering (jag har också ont i halsen nästan hela tiden, men sjukdomen verkar inte bryta ut) och en presentation för Stora chefsgruppen i fredags - som tog jättemycket tid i anspråk att förbereda. Men det gick nog bra. Under veckan har vi också haft celebert besök från Ny Tid (www.nytid.fi) vars legendariske chefsredaktör hälsade på hos oss några dagar i samband med European Social Forum. Han var där och representerade små / alternativa medier. Vi pratade mest om Turkiet och Europa. Intressanta synpunkter han kom med efter sina många och långa resor till Turkiet. Peter Lodenius anser också såsom jag att Ingmar Karlsson, som varit diplomat i Turkiet och skrivit många böcker därifrån är kunnig och saklig - han hamnade ju i en bloggstorm när han hade vågat sätta sig emot Dilsa Demirbag som inte gillar Karlssons analys av kurdfrågan. Så bokens innehåll har helt kommit i skymundan. Av Peter fick jag hans senaste bok om Ukraina, signerat. Ska läsa den när tid ges.

Slutligen: Vi har hittat vårt lilla drömhus! I morgon ska vi skriva på kontrakt och inflyttning om allt funkar blir 15/12. Jag får ett stort kök, en inglasad terass med värme, och en liten trädgård med äppelträd i! Vad kan man begära mer?