tisdag 2 februari 2010

Interna stridigheter tilltar inom PP

PP:s ordförande Rick Falkvinge framstår allt mer som maktfullkomlig man istället för den frihetsidkaren som han velat förmedla. Nu sållar sig kanslichefen av PP i Bryssel till kritikerna. Jag har i färskt minne hur Falkvinge utan anledning, utan att någonsint har träffat mig eller pratat med mig - och som ordförande i landets tredje största parti inom EU-val - skrev ett personligt och nedsättande påhopp om mig och min arbetsgivare ("hur kunde man anställa en som Johanna") i somras efter Almedalen.

Jag måste säga att red neck -stilen shockade mig, att man saknar hyfs på den nivån var helt overkligt. Han satt som lagstiftare och politiker, och namngav och pekade ut medborgare och företag! Men Falkvinges politiska gärning är det tydligen lite si och så med...inte mycket blir gjort inom Europeiska parlamentet. Man kan liksom konstatera att PP inom den gröna gruppen har t ex inte sagt ett ord om vargjakten, eller COP15, eller något annat som är viktigt och väsentligt i naturen.

Hur som helst, om mannen forsätter i den här takten kan jag snart skriva i mitt CV att blivit förtalad av PP:s ordförande - det är snart en merit ;-)