onsdag 5 november 2008

Nordea följetång med PIN kod: del femtio elva

Igår fick jag en pin-kod på posten. Den som Nordea skickade 10 dagar sedan för att jag ska kunna ringa till dem och prata med dem, och få koden till säkerhetsdosan + kortet. Jag ringde:
- Du har inget kort, säger Nordea.
- Jo, det har jag..., säger jag tålmodigt.
- Nej, enligt vår dator fick vi tillbaka kortet och nu har du inget.
- Men jag har ett, jag fick ju ett nytt. Jag har kort - säkerhetsmanick och nu har jag även den andra koden som gör att jag kan prata med dig - jag slog ju in den. Så nu behövs bara en kod till och sedan kan jag börja använda min internetbank igen!
- Men du har inget kort...

Lönlöst. Killen tror inte att jag har ett kort. För hans skärm visar inte det. Och han kan inte ringa tillbaka. Det får de inte på kundtjänst. Jag måste vänta i luren när han kollar. Men jag har inte tid. Lägger på.

Jag har fortfarande inte alla delar för att använda mitt vanliga förbaskade Plusgiro. Snart säger jag upp den och flyttar alla bankärenden till Danmark.