tisdag 18 november 2008

Financial Times: Finland har den duktigaste finansministern

Enligt den här artikeln har den populäre Jyrki Katainen utnämnts till Europas bästa finansminister mitt i krisen. Jag är inte förvånad - han är duktig och smart. Och där jag kommer ifrån vet man skillnaden mellan de egna och andras pengar - och förvaltar man andras pengar så har man ett ansvar.

Jag för min del gjorde äntligen slut med Nordea. Nu sörjer jag mitt Plusgiro (som var Postgiro) som jag hade under många år och kunde numret utan till. Det var många pengar som gick igenom kontot. Men det blev ohållbart i slutet på grund av Nordeas elektroniska intrång i vårt förhållande. Plusgirot R.I.P. Det var inte du som var orsaken - kärleken tog inte slut, det var omständigheterna. Du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.