fredag 23 januari 2009

Döda laptops

Tror ni inte att dagen efter vi fick internet pajar min laptop? Igår kom en god vän på besök från Stockholm eftersom hon hade ärende till Lund och Köpenhamn. Det första hon berättade på kvällen när hon kom var att hon tappat sin dator i golvet och att den dog efter det. Hon hade sin döda laptop med sig. När jag skulle visa något på min dator råkade sonen välta ett glas kolsyrat dricka rakt in i min dator - och efter några dödskramper dog den.

Så det oregelbundna bloggandet fortsätter ett tag till... Och det blir inte bättre av att det är grått och mulet här. Lite januarisorgligt. Enligt Astrologyzone är dock idag ett av årets bästa dagar för mig! (Och för alla er jungfruar därute). Det är knappt man vågar tänka tanken hur de mindre bra dagarna är sedan.

Nu försöker jag lämna in min dator på obducering. Kanske kan man rädda något organ ännu, typ hårddisken. Let´s hope and pray.