fredag 5 december 2008

Sorry, F-kassan!

Ja, man vill göra rätt och göra rätt för sig men det är inte så enkelt alla gånger. Kristoffer har nu hostat nästan en vecka och idag skulle jag vara hemma och "vabba" d v s vara hemma med vård av sjukt barn. Jag skulle dock svara på några jobbmejl men hela e-postservern hade lagt av när jag försökte logga in på distans. Eftersom Kristoffers storasyrra hade kommit på besök sade jag till henne på morgonen att jag kör in till jobbet för att kolla vad som är fel med min dator - ska ju jobba på distans mer sedan och i fall jag behövde it-support var jag tvungen att vara där under arbetstimmar. "Ok".

Men när jag sedan körde tillbaka visade det sig att sonen som är trött på att vara hemma och sjuk hade bara klätt på sig, tagit sin växka och stuckit till skolan. Storasyrran hade inte stoppat honom. Till skolan hade jag ringt innan och sagt att sonen är sjuk. Så där var man lite förvirrad över läget. Och när det gäller blanketter till F-kassan måste jag nog också förklara ett och annat...